BRACTWO FANTASY
1.Umiejętności* **:
a)Nauka:
-pisanie i czytanie,
-astronomia,
-alchemia,
-farmacja (zielarstwo, trucicielstwo),
-historia,
-kryptografia,
-prawo,
-teologia,
-językoznawstwo,
b)Rzemiosło:
-kowalstwo,
-rybołówstwo,
-handel,
-inżynieria,
-łowiectwo,
-stolarstwo,
-tresura,
-żeglarstwo,
c)Kultura:
-taniec,
-śpiew,
-malarstwo i pochodne,
-krasomówstwo,
-poezja,
-aktorstwo,
-gra na wybranym instrumencie,
d)Walka:
-Walka wybraną bronią (według upodobania np. miecz jednoręczny, kusza, włócznia),
-znajomość sztuk walki,
-walka dwoma broniami (należy wstawić odpowiedni rodzaj broni, np. krótkie miecze, sztylety),
-posługiwanie się tarczą,
e)Magia(kręgi):
-ognia,
-wody,
-ziemi,
-powierza,
-życia i uzdrawiania,
-umysłu i iluzji,
-śmierci(nekromancji),
-światła,
-ciemności,
-natury.
f)Inne:
-mocna głowa,
-opieka nad zwierzętami,
-odporność na magię,
-nawigacja,
-pływanie,
-ucieczka,
-wróżenie,
-ukrywanie się,
-tropienie,
-skradanie się,
-regeneracja,
-dowodzenie,
-silny umysł (odporność na magię umysłu),
*lista umiejętności może zostać rozszerzona na wniosek gracza jeżeli zostanie on zaakceptowany przez adminów
2.Stopnie zaawansowania w umiejętnościach*:
-nowicjusz: 1-3 pkt danej umiejętności
-początkujący: 4-6 pkt
-zaawansowany: 7-9 pkt
-ekspert: 10-12 pkt
-mistrz: 13-15 pkt
*Dla ludzi stopnie te wyglądają następująco:
-nowicjusz: 1-2 pkt
-początkujący: 3-4 pkt
-zaawansowany: 5-7 pkt
-ekspert: 8-11 pkt
-mistrz: 12-14 pkt
3.Rozdział punktów:
-10 pkt na start dla każdego gracza, do rozdzielenia między wybrane przez siebie umiejętności*
-Punkty przyznawane przez narratora w trakcie i na zakończenie przygody.
*Wyjątek stanowią ludzie, którzy nie posiadają zdolności rasowych i zaczynają z 20 punktami do rozdziału.
4.Punkty dodatkowe- przyznawane przez adminów:
-rozwiązanie super trudnej zagadki (max jedna super trudna w przygodzie)
-aktywność w kreowani świata i dobre pomysły
-duża inicjatywa w tematach typu karczma
-dodatkowe punkty przewidziane w scenariuszu przygody przez narratora (zatwierdzone przez admina) np. za pomysł na zabicie jakiegoś koksa
5.Awanse w kręgach magii:
-nowicjusz- daje nam możliwość korzystania z prostych pojedynczych zaklęć (np. kula ognia, lewitacja czy uśpienie)
-początkujący- zaklęcia pojedyncze kierowane lub rozdzielające się o większej sile (np. potrójna ognista kula, przeszywający sopel lodu)
-zaawansowany- umożliwia korzystanie z zaklęć grupowych o małej sile rażenia(np. mała trąba powietrzna, mały ognisty deszcz, mała fala zimna)
-ekspert- umożliwia korzystanie z zaklęć grupowych o większej sile rażenia oraz łączenia zaklęć z różnych kręgów( wystarczy posiadanie jednego 4 kręgu) i tak np. ognisty podmuch, zamieć śnieżna łańcuch błyskawic itp.
-mistrz- daje nam nieograniczoną możliwość formowania magi, przywoływanie żywiołaków oraz wchłanianie zaklęć przeciwnika z tego samego kręgu ( jeżeli jest od nas niższy w kręgu)
6. Umiejętności rasowe:
-Każda rasa ma przypisane do siebie pewne umiejętności
-Każda postać tej rasy zaczyna z nimi wszystkimi (1 pkt dla każdej) oraz ma 5 pkt na rozdział między nimi (niezależnie od 10 pkt na start)
-Przedstawiciele danej rasy mają łatwiejszy awans w swoich umiejętnościach rasowy :
1-2 nowicjusz
3-4 początkujący
5-6 zaawansowany
7-9 ekspert
10-12 mistrz
-Oprócz tego do każdej rasy są dopisane umiejętności nie podlegające awansowi takie jak, np.: widzenie w ciemnościach.
Offline