Ogłoszenie

#1 2010-01-02 21:48:11

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Umiejętności rasowe

Oto pomysł na umiejętności rasowe, który przyszedł mi do głowy i uznałem że jest wystarczająco dobry aby poddac go szerszej ocenie

-do każdej rasy przydzielamy kilka umiejętności, np. dla elfów poezję, pisanie i czytanie, skradanie się widzenie w ciemnościach
-grający wybiera spośród tych umiejętności 2 i ma na podział dla nich 5 pkt (nie są to pkt z posiadanej puli 10 startowych pkt)

Głosujcie więc czy wam ten pomysł odpowiada. Tylko bardzo proszę o sprawne podjęcie decyzji żeby się z tego trzytygodniowa dyskusja nie zrobiła


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#2 2010-01-02 21:56:01

black2511

Rycerz Horten

Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 675
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

moja propozycja:

1. Tu popieram Wilka
2. Każda postać z danej rasy posiada wszystkie umiejętności rasowe na poziomie początkujący( po 1 pkt w każdej) i dostaje 5 pkt rasowych do dowolnego rozdziału między te umiejętności, może też wykorzystać pule 10 pkt postaci do podwyższenia tych umiejętności:)

Offline

 

#3 2010-01-02 23:58:24

Colin Vexil

Arcymistrz Bractwa Horten Worial

5207048
Skąd: Nienack
Zarejestrowany: 2009-12-09
Posty: 423
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

1. Można poprzeć
2. Zgadzam się ale mam też własny pomysł: umiejętności rasowe będzie można "kupić" taniej. Np.

"walka toporem" to um. ras. krasnoludów.

Podział dla krasnoludów (przykładowy)

1-2 początkujący
3-5 nowicjusz
6-9 dobry
9-12 mistrz

podczas gdy dla innych ras, np. ludzi wyglądałaby:

1-4 początkujący
5-9 nowicjusz
10-14 dobry
15-20 mistrz

oczywiście to przykład, można zrobić tak, że ta różnica nie jest aż tak porażająca :]


Światłość jest mą siłą!

Offline

 

#4 2010-01-03 00:04:54

black2511

Rycerz Horten

Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 675
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

pomysł fajny tylko żeby ten przedział miał jakiś sens to musi pasować do pozostałych...

1-2 nowicjusz
3-4 początkujący
5-6 zaawansowany
7-9 ekspert
10-12 mistrz

na najwyższe stopnie było by tak samo co 3 przypominam Golemie że przedział

nowicjusz: 1-3 pkt danej umiejętności
początkujący: 4-6
zaawansowany: 7-9
ekspert: 10-12
mistrz: 13-15

został już zatwierdzony i tego już nie ruszajmy:) Pytanie tylko co z takimi umiejętnościami jak bezgłośne poruszanie czy widzenie w ciemności które pasowałoby dać do ras a do wyuczenie się może być ciężko...

Offline

 

#5 2010-01-03 10:10:57

Colin Vexil

Arcymistrz Bractwa Horten Worial

5207048
Skąd: Nienack
Zarejestrowany: 2009-12-09
Posty: 423
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

Przepraszam nie sprawdzilem jak wyglada dokladnie ten przedział, podalem przyklad zeby bylo wiadomo o co chodzi
Nie rozumiem twego pytania Black.


Światłość jest mą siłą!

Offline

 

#6 2010-01-03 11:26:11

 Pokrzi

Neutralny

12265723
Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2009-12-10
Posty: 625
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności rasowe

Osobiście uważam, że umiejętności, których ciężko się wyuczyć nie powinny być dostępne dla postaci, której takowe umiejętności rasowe nie przysługują NA STAŁE.
Przykładowo: widzenie w ciemności (tego się chyba nie da nawet nauczyć, ale mogę się mylić) może nam dać jakieś zaklęcie, środek albo artefakt, który co jakiś czas się zużywa i trzeba go "zregenerować".
Czy jest to w miarę sensowne?


Niech prowadzi cię to, co uważasz za słuszne.

Offline

 

#7 2010-01-03 13:02:55

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

No ale niektóre rasy potrafią widziec w ciemnościach więc czy dać im to jako umiejętność czy po prostu wpisać do karty rasy że jej przedstawiciele doskonale widzą w mroku i nie trzeba do tego żadnych innych umiejętności?

Pomysł Golema dobry


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#8 2010-01-03 13:38:44

Łiczer

Neutralny

Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

umiejętności "nieuczalne" - spisać do karty rasy

pomysł Vexa dobry, ale trzabyłoby takie coś zrobić do większości umiejętności...

pomysł Wilka dobry, ale z poprawką blacka lepszy


"na wsi jesteśmy, więc tolerancji nie tolerujemy. Spuścimy gnojowi wpierdol"

Offline

 

#9 2010-01-03 13:40:26

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

czyli który pomysł przechodzi? Mój z poprawkami Blacka czy Golema a może obydwa na raz?


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#10 2010-01-03 13:54:27

Łiczer

Neutralny

Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

pomysł Twój z poprawkami blacka i uwzględnieniem pomysłu Vexa


"na wsi jesteśmy, więc tolerancji nie tolerujemy. Spuścimy gnojowi wpierdol"

Offline

 

#11 2010-01-03 14:54:32

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

Mogę się zgodzić z tą propozycją

jakieś inne propozycje?


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#12 2010-01-03 15:01:36

black2511

Rycerz Horten

Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 675
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

no to zróbmy głosowanie:P

W pierwszej turze wyborów mamy 3 kandydatów

1.Wilku
2. Golem
3. Ja

Jeżeli ktoś zdobędzie ponad 50% głosów wygrywa jeżeli nie będzie nikogo robimy drugą turę z dwóch najlepszych i się okaże:P

Ja głosuje (o dziwo) na swoją propozycję:P

Offline

 

#13 2010-01-03 15:13:06

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

Ale zacząłeś mieszać Ja tam popieram pomysł Łicza aby to wszystko skompilować


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#14 2010-01-03 16:22:08

black2511

Rycerz Horten

Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 675
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

no to dawać konkrety w jaki sposób:P ludu czas goni mieliśmy być gotowi jeszcze w 2009:P

Offline

 

#15 2010-01-03 16:34:32

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

Robimy tak:

-Każda rasa ma przypisane do siebie pewne umiejętności
-Każda postać tej rasy zaczyna z nimi wszystkimi (i pkt dla każdej) oraz ma 5 pkt na rozdział między nimi (niezależnie od 10 pkt na start)
-Przedstawiciele danej rasy mają łatwiejszy awans w swoich umiejętnościach rasowy (potrzeba im do wejścia na wyższy poziom mniej pkt)
-Oprócz tego do każdej rasy sa dopisane umiejętności nie podlegające awansowi takie jak widzenie w ciemnościach

jakieś zastrzeżenia?


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#16 2010-01-03 16:37:11

black2511

Rycerz Horten

Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 675
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

ad. 3 pauza:)

1-2 nowicjusz
3-4 początkujący
5-6 zaawansowany
7-9 ekspert
10-12 mistrz

i pełna akceptacja z mojej strony:)

Offline

 

#17 2010-01-03 16:41:43

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

Przyjęte.


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

#18 2010-01-03 17:30:21

 Pokrzi

Neutralny

12265723
Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2009-12-10
Posty: 625
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności rasowe

No to ustalone! Sprawnie wam to zeszło.


Niech prowadzi cię to, co uważasz za słuszne.

Offline

 

#19 2010-01-03 17:33:53

Wilk

Wódz

1966367
Skąd: Mierzęcice City
Zarejestrowany: 2009-09-24
Posty: 1082
Punktów :   

Re: Umiejętności rasowe

Jako że nikt nie zgłosił sprzeciwu zamykam temat.


Drar Mosra ur jugr Irer hrar!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi